Mokymosi aplinkos kūrimas

– Drauge su vaikais paruoškite mokytis tinkamą aplinką: stalas, kėdė, kompiuteris/planšetinis kompiuteris.
ATMINKITE: aplinka turėtų kuo mažiau blaškyti. Kuo bus daugiau vaikus blaškančių veiksnių, tuo vaikas greičiau pavargs/
– Dirbdamas su planšetiniu kompiuteriu, mokinys dažniausiai būna sukniubęs ar gulintis. Stenkitės užtikrinti, kad vaikas darbus atliktų taisyklingai sėdėdamas.

Dienotvarkė

– kuo jaunesnis vaikas – tuo svarbiau turėti aiškią dienotvarkę.
– Padėkite vaikams susikurti dienotvarkę (laikykitės pamokų tvarkaraščio);
PATARIMAS: pirmoje dienos pusėje dirbame ir mokomės, vėliau pietaujame ir ilsimės. Vakaras – pramogoms, žaidimams ir laisvalaikiui.

ATMINKITE: MOKINYS KASDIEN PRIVALO PRISIJUNGTI IR SEKTI TAMO, BEI VADOVAUTIS UŽPILDYTŲ PAMOKŲ INFORMACIJA, ATLIKTI UŽDUOTIS. KONSULTACIJOS IR „GYVOS“ PAMOKOS VYKS PER ZOOM AR KITĄ MOKYTOJO(S) NURODYTA APLINKĄ.

Tvarkaraščio pavyzdys

07:55 – 08:00 — prisijungimas prie TAMO;
08:00 – 08:45 — Chemijos pamoka;
08:45 – 08:55 — pertrauka: muzika/užkandžiai/mankšta/laikas su šeimos nariais.
08:55 – 09:40 — Anglų kalbos pamoka
09:40 – 06:50 — pertrauka: pertrauka: muzika/užkandžiai/mankšta/laikas su šeimos nariais.

Ar vaikui suprantama mokytojo strategija?

Išsiaiškinkite, ar mokinys supranta kiekvieno mokytojo darbo pobūdį:
– pagrindinė mokymosi platforma/virtuali erdvė ir papildomi įrankiai.
– kur ir kaip mokytojas pateiks užduotis?
– ar bus pamokos realiu laiku? Kaip ir kada prisijungti?
– kur ir kaip mokytojui reikės išsiųsti atliktas užduotis?
– užduočių atsiskaitymas: kaip ir kada?
– kokia mokytojo vertinimo sistema?
– kokios yra pasekmės, jei užduotys bus neatliktos, arba bus atsiųstos pavėluotai.

Mokomasis dalykas ir mokymosi platformos

Lietuvių kalba: TAMO, ZOOM, Mesenger
Matematika: Eduka, ZOOM,
Anglų kalba: TAMO, Messenger, Zoom
Biologija: TAMO, Messenger, Zoom
Fizika: …..
Istorija: …..
Kūno kultūra: …..

PATARIMAS: Galite vaikus paskatinti pasidaryti lentelę, kurioje aiškiai matysis dalykas ir naudojami tam dalykui įrankiai ir informacijos sklaidos būdai.

Bendradarbiavimas su mokytojais

– bent kartą per dieną tikrinkite TAMO dienyną, tai yra pagrindinė bendravimo ir informacijos sklaidos erdvė tarp tėvų ir mokytojų bei mokyklos administracijos;
– Padėkite mokytojams: pasiteiraukite, gal reikalinga, kokia nors tėvelių pagalba;
ATMINKITE: mokytojai naudodamiesi nauja sistema, pirmomis dienomis patiria didelį stresą ir jiems reikia supratimo ir palaikymo – tai svarbu geram startui ☺.

Pamokos kultūra virtualioje erdvėje

– virtualios pamokos metu telefonai turėtų būti atidėti į šoną, arba išjungti; – tėveliai turėtų gerbti pamokos laiką ir mokytojus, stengtis netrukdyti, nevaikščioti, nenešti vaikams maisto; – labai svarbu vaikams paaiškinti, kad bendravimas virtualioje erdvėje privalo būti mandagus, neįžeidžiantis, o mokytojo pamoka – tai autorinis kūrinys, kuris negali būti įrašomas, platinamas be mokytojo sutikimo:
– draudžiama dalintis ir platinti nuorodas, slaptažodžius, kuriuos mokytojas siunčia mokymosi tikslais;

Poilsis, sveikata ir gera savijauta

– kas 30-50 minučių (priklausomai nuo vaiko amžiaus) atitraukite mokinį nuo ekrano ir darykite pertraukėles; – jeigu turite tvarkaraštį ir dienotvarkę – būtinai įsitraukite ir pertraukų laiką, galite net vaikus paskatinti užsirašyti galimas veiklas;
– galite paprašyti vaiko kažką jums padėti padaryti, pvz.: išvesti į lauką šuniuką;
– ATMINKITE: fizinis atsitraukimas yra BŪTINAS gerai protinei veiklai.

Laikykitės kartu

– sustokite, pabūkite drauge, neskubėkite;
– su vaikais išbandykite veiklas, žaidimus iš savo vaikystės ir jaunystės, gali būti, kad įsitrauks ir jūsų vaikai! Ir atsitrauksite nuo technologijų ir prietaisų ☺;
– išnaudokite visas virtualias galimybes – lankytis muziejuose, klausytis koncertų, žiūrėti dokumentinius filmus ir kt.

SVARBU: Mokiniai turi kasdien pagal pamokų tvarkaraštį tikrinti TAMO.