Kadetų pamokos

Kadetų pamokos netradicinėje aplinkoje

Kovo 21 d. Kadetų licėjaus penktų klasių kadetams lietuvių kalbos pamokos vyko netradicinėje aplinkoje. Jie mokėsi Lietuvos švietimo istorijos muziejuje, kur surengta įdomi pamoka: „Nuo piktogramos iki permutacijų“. Jos metu kadetai susipažino su kodavimu – informacijos pateikimu mums, galbūt, neįprastais būdais. Šią pamoką organizavo lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Olgita Cironkaitė ir bibliotekininkė, 5 klasės auklėtoja Ilona Šeškuvienė.

Yra daugybė būdų kaip galima pateikti informaciją. Mums įprastos raidės ir skyrybos ženklai yra tik vienas jų. Tačiau kartais, dėl įvairiausių priežasčių, šios priemonės neužtenka, todėl reikia pasitelkti kokius nors skirtingus simbolius ar taisykles. Tai yra kodavimas – informacijos pateikimas naudojant tam tikrų skirtingų simbolių ir taisyklių sistemą.

Netradicinėje pamokoje kadetai ir mokytojos susipažino su įvairių žmogaus sukurtų kodų pavyzdžiais. Jie turėjo galimybę išsiaiškinti piktogramų ir hieroglifų reikšmę, išbandė Brailio raštą ir gestų kalbą, parašė laišką Morzės abėcėle ir net užkodavo žinutę, naudodami „Enigma“ kodavimo mašiną. Šie kodavimai turi savo istorijas ir paskirtis. Juos pažinti ne tik prasminga, bet ir įdomu – išsiaiškinti kodus yra lyg perprasti detektyvinę istoriją.

Džiugu, kad kadetams patiko netradicinė pamoka. Tautvydas sužinojo, kaip atrodo SOS simboliai naudojant Morzės abėcėlę. Tuo tarpu Deimantei buvo įdomu parašyti sakinį Brailio raštu, o labiausiai įsiminė viktorina gestų kalba. Be kodų kadetai taip pat susipažino su istorinėmis rašymo ir kodavimo priemonėmis. Juos ypač sudomino senovinė spausdinimo mašinėlė ir galimybė rašyti ja bei plunksna. Šiomis dienomis, kai visas šias technologijas pakeitė kompiuteriai, verta prisiminti kaip praeities žmonės sprendė informacijos kaupimo problemas ir kiek toli mūsų civilizacija pažengė.